loading...

قيمت و شرايط تورهاي خارجي

زيره پوكت است كه در جنوب غربي كشور تايلند قرار دارد و افسانه هاي زيادي در دل دارد و اگر مي خواهيد يك تعطيلات عالي و تمام و كمال را بگذرانيد تور پوكت گزينه بسيار

بازدید : 281
11 زمان : 1399:2

تور پوكت تجربه شيرين قايق سواري در كنار صخره هاي سنگي

در سال هاي اخير شهر توريستي و جذاب پوكت تبديل به يكي از محبوب ترين شهر ها در بين تمامي گردشگران از سراسر جهان شده است و يكي از دلايل اين موضوع زيبايي بي حد و حصر پوكت و تنوع غذا و تفريحات در اين شهر مي باشد پوكت نيز يكي از زيبا ترين مناطق دنياست ، جزيره پوكت است كه در جنوب غربي كشور تايلند قرار دارد و افسانه هاي زيادي در دل دارد و اگر مي خواهيد يك تعطيلات عالي و تمام و كمال را بگذرانيد تور پوكت گزينه بسيار خوبي است و اينكه در اين جزيره رويايي هر آنچه براي يك ريكاوري كامل لازم است وجود دارد ، سواحل شني زيبايي ، آبي گرم و زلال كه جاذبه هاي زيرآبي پوكت شما را حيرت زده مي كند و مي توانيد در اين آب هاي آبي زنگ و شفاف به راحتي غواصي كنيد .

ضمنا اگر خيلي اهل دريا و ساحل نيستيد باز هم گزينه بسيار خوبي براي سفرتان است زيرا تورهايي در جزيره پوكت برگزار مي شود كه شما مي توانيد با آن ها از جنگل هاي سرسبز گرمسيري ، جنگل هاي گسترده ي نارگيل ، شاليزارها ديدن نماييد و سواري بر روي فيل ها ، موج سواري ، قايق سواري با قايق هاي بامبو و حتي بانجي جامپينگ را به تجربيات شيرين سفر خود اضافه كنيد و توجه داشته باشيد كه پوكت ، بهشت گمشده اي است كه تنها با رفتن به آن مي توانيد آن را پيدا كنيد و پي به زيبايي ناب اين جزيره استوايي ببريد ، نگران جيبتان هستيد ؟ ما براي همين موضوع در اين جا هستيم و در كنار شما.

قيمت تور پوكت

پوكت از آن مقصد هاي پرطرفدار است كه هميشه مملو از گردشگر است. اين شهر زيبا مي تواند سفري خاطره انگيز برايتان رقم بزند. همه چيز در اين شهر مهيا است تا بهترين سفر خود را تجربه كنيد. آب و هواي شهر اغلب اوقات معتدل و خوب است، طبيعت با زيبايي هرچه تمام تر خود نمايي مي كند، امكانات رفاهي و تفريحي درجه يكي وجود دارد و در نهايت جاذبه هاي تاريخي و طبيعي سفر به اين شهر را در الويت هر گردشگري قرار داده است. سفر به پوكت هم مي تواند خيلي لوكس و مجلل باشد و هم مي تواند نرخي معقول و ارزان تر داشته باشد. حداقل قيمت اين سفر براي اقامتي 7، 8 روزه و در سطح متوسط چيزي حدود 7 تا 8 ميليون تومان است كه با تغيير شرايط سفر و امكانات مي توانيد اين هزينه را كمتر يا بيشتر كنيد.

تور پوكت

تور پوكت ارزان

پيدا كردن تور ارزان خيلي هم كار سختي نيست تنها بايد چند مورد را مد نظر داشته باشيد. به طور مثال اگر هتلي با درجه كيفي كمتر انتخاب كنيد مي توانيد تا حد زيادي در هزينه هايتان صرفه جويي كنيد. البته اين به معناي سفري بد و سطح پايين نيست چون بسياري از هتل هاي سه ستاره نيز از برخي جهات مناسب و ايده آل هستند. موضوع ديگر انتخاب نوع پرواز و صندلي تان است. صندلي هاي فرست كلاس و بيزنس كلاس در همه هواپيما ها قيمت بيشتري دارد؛ به علاوه پروازهاي خارجي كلا گران تر از پروازهاي ايراني هستند. رعايت تمام اين ها و دقت در جزئيات سفر مي تواند هزينه ها را تا حد زيادي كاهش دهد.

تور پوكت لحظه آخري

تور لحظه آخري معمولا طرفداران زيادي دارد. اين تورها بيشتر در زمان كم توريست توسط آژانس هاي چارتر كننده برگزار مي شود. اگر مي خواهيد از اين تورها استفاده كنيد حتما بايد پاستورتتان آماده باشد و اگر كشور مقصد نياز به ويزا دارد بايد براي آن هم از قبل برنامه ريزي كرده باشيد. تورهاي لحظه آخري به دليل پر شدن ظرفيت هواپيما و هتل ها تخفيف هاي خوبي را به گردشگران ارائه مي دهند. همين طور زماني كه به دلايلي مانند بدي آب و هوا مسافر كم است، اين تورها فرصت خوبي براي سفر ارزان ايجاد مي كنند.

سفر به جزيره پوكت و داشتن يك تعطيلات بسيارعالي ديگر يك روياي غير ممكن نيست و نيازي به بودجه زيادي نيست و خيلي راحت مي توانيد با يك خريد ارزان بليط و هتل ، به اين جزيره زيبا سفر كنيد ، درست است كه اين جزيره هم يك روي لوكس دارد ولي در عوض جاذبه‌هاي گردشگري زيادي دارد كه مجاني است و شما مي توانيد براي اقامت خود هتل هاي ارزان قيمت را رزرو نماييد و اگر روياي سفر به پوكت داريد ولي پول كافي نداريد ، با كمي تحقيق مي توانيد ارزان ترين موقع سال براي سفر به پوكت را شناسايي كنيد ، زيرا در فصل هايي كه اين جزيره خلوت است و جشنواره يا فستيوالي در آن برگزار نمي شود ، تور پوكت ارزان مي شود ، پس ديديد كه به راحتي مي شود با پول كم به روياي پوكت دست پيدا كرد ، معمولا ماه هاي پر باران سال ، پوكت خلوت است و همه چيز در آن بسيار ارزان مي باشد و مي توانيد با هزينه بسيار كم از امكانات رفاهي هتل هاي آن و همچنين تفريحات مهيجش استفاده كنيد.

بايد و نبايدهاي سفر به پوكت كه بايد از آن ها با خبر شويد

چه خوب است كه قبل از سفر با تور پوكت ، تحقيقي راجع به اين شهر داشته باشيم و بايد و نبايدهايي كه بر سر راهمان در سفر است را به خوبي بشناسيم تا سفر كاملا ايده آلي را داشته باشيم ، اين كار را به سلام پرواز بسپاريد .

بررسي اتاق هتل قبل از تحويل

مطمئن باشيد هيچ جاي نگراني از لحاظ هتل و محل اقامت نخواهيد داشت ولي باز هم براي احتياط در زمان پذيرش از اتاقي كه به شما ميدهند ، ديدن نماييد و در صورت راضي نبودن با مسئول پذيرش در ميان بگذاريد و يا با تور ليدرتان تماس بگيريد تا مشكل را حل كند.

غواصي با لوله و ماسك را از دست ندهيد

در جزيره " في في " كه لوكيشن چندين فيلم مانند فيل‌هاي جيمز باند بوده ، حتما غواصي به كمك ماسك و لوله‌ مخصوص را كه يكي از لذت‌بخش‌ترين تفريحاتي است كه وجود دارد ، تجربه نماييد ، علاوه بر اين مي‌توانيد به جزاير كوچك اطراف نيز سركي بكشيد ، نهار بخوريد ، از صخره‌هاي مرجاني ديدن كنيد و با شنا كردن در آب‌هاي شفاف و زلال سواحل پوكت و في في ، يكي از تجربيات بي نظير زندگي خودتان را رقم بزنيد.

از پوكت سوغاتي نخريد

اگر در فكر خريد سوغاتي براي خانواده و يا دوستان خود هستيد ، از پوكت نخريد زيرا در شهرهايي چون بانكوك و چيانگ ماي قيمت كالا و سوغاتي بسيار ارزان تر از پوكت است و مي توانيد در اين شهرها به خريد بپردازيد ، در پوكت تقريبا قيمت ها دو برابر است.

اگر دوست نداريد انعام ندهيد

از آنجايي كه انعام دادن از فرهنگ غربي برخاسته ، در كشورهاي آسيايي اجباري براي پرداخت انعام وجود ندارد ، در كشورهاي شرقي برخلاف غرب كه اگر انعام ندهيد ممكن است گارسون يا خدمتكار مورد نظر ناراحت شود ، كسي ناراحت نمي شود و اجباري در اين كار نيست و كاملا اختياري است ، البته بهتر است كه انعام بدهيد و مقدار آن نيز مهم نيست هرچقدرهم كه كم باشد ، بهتر از ندادنش است زيرا دستمزد كارگران پوكت بسيار كم است و شما با اين انعام موجبات خوشحالي آنان را فراهم مي كنيد.

از آب شير ننوشيد

اگر با تور پوكت سفر مي كنيد به اين نكته دقت داشته باشيد كه آب لوله كشي در پوكت آشاميدني نيست و حتي الامكان از آب هاي معدني استفاده نماييد ، در پوكت نوعي آب گازدار مخصوص وجود دارد كه دو روز يكبار بايد نوشيد تا از نيش پشه ها در امان بمانيد و در تمامي سوپر ماركت ها موجود است ، كه قيمتي هم ندارند.

حمل و نقل در پوكت

در اين شهر زيبا كرايه تاكسي گران نيست ولي بايد قبل از سوار شدن كرايه را با راننده طي كنيد تا بعد به مشكل برنخوريد ، تاكسي راحت ترين وسيله حمل و نقل در پوكت است ، ولي شما موتور و اتومبيل نيز مي توانيد كرايه كنيد ، همچنين در پوكت ون‌هايي كه به توك توك معروف اند و براي حمل و نقل مسافرين هستند ، هميشه در دسترس هستند و با اينكه سرعت كمي دارند ولي خوب و مقرون به صرفه اند و رانندگي در پوكت بايد با احتياط باشد ، اگر خود روي شخصي اجاره كرديد بايد مراقب اين طرف و آن طرف خود باشيد ، مانند ايران كه قوانين رعايت نمي شود ، در پوكت نيز بتيد مراقب راننده هاي قانون شكن بود.

واحد پولي رايج در پوكت

واحد پولي در اين جزيره نيز " بات " است كه مي توانيد از بانك‌ها و صرافي‌هاي موجود در فرودگاه و سطح شهر تهيه نماييد.

برق شهري پوكت

اگر به لوازم الكترونيكي و فضاي مجازي اعتياد داريد و دائم بايد لوازمتان شارژ شود تا در كنارتان باشد ، بايد بگويم كه هيچ جاي نگراني نيست ، زيرا پريزهاي برق پوكت، از دو شاخه‌هايي هستند كه با برق 220 ولت تغذيه مي شوند و بدون نياز به مبدل پريز برق قادر به شارژ دستگاهتان است.

آداب معاشرت در پوكت

قبل از سفر به پوكت بهتر است كه با رسم و رسومات اين شهر كمي آشنا شويد و به آن احترام بگذاريد ، با توجه به اينكه پوكت مردمي گرم و صميمي دارد ، مشكلي در ايجاد ارتباط پيش نمي آيد ولي اگر نكاتي را رعيت كنيد بسيار موجب رضايت مردم اين كشور مي شود مثلا سعي كنيد هميشه لبخند روي لبانتان باشد ، مردم پوكت به دليل مهربان بودنشان از خطاهاي خارجي‌ها مي گذرند مگر اينكه به مقدسات مذهبي يا پادشاه آنان توهيني شود ، خيلي بد برخورد مي كنند ، بنابر اين مراقب باشيد.

معاني سر و پا در پوكت

پاها در فرهنگ مردمان اين شهر از لحاظ فيزيكي و معنوي ، كم‌ ارزش‌ترين عضو بدن به شمار مي آيند و اعتقاد مردم بر اين است كه با آن ها فقط بايد راه رفت و نبايد كار ديگري انجام داد مثلا اشاره با پا به شخص يا چيزي بي حرمتي محسوب مي شود حتي اگر به طور اتفاقي باشد ، برعكس پا ، سر انسان در فرهنگ آن ها با ارزش‌ترين عضو بدن است و اگر سر كودكان را در پوكت نوازش كنيد يا بدون اجازهي صريح كسي ، به سرش دست بزنيد ، باعث خشمگين شدن اين مردم مي شويد.

كفش هايتان

در پوكت در اغلب موارد قبل از وارد شدن به مكاني بايد كفش هايتان را در بياوريد ، پيش از ورود به خانه‌ي يك پوكتي، قبل از رفتن به برخي از فروشگاه‌ها و دفاتر اداري و اگر ديديد كه كفش‌هاي زيادي در كنار درب ورودي وجود دارد ، بايد بدانيد كه بايد كفش‌هايتان را پشت در بگذاريد و بعد وارد شويد.

با فروشندگان چانه بزنيد

در هنگام خريد در مغازههاي پوكت وقتي جنسي را مي پسندين در درجه اول زياد خوشحالي نكنيد و وانمود كنيد كه خيلي فرقي نميكند كه كالا را بخريد يا نه ، اين ترفند در پايين آوردن قيمت خيلي كمك مي كند ، از آنجايي كه قيمت اجناس در پوكت دو برابر شهرهاي ديگر تايلند مي باشد پس بايد چانه زدن را دو برابر كنيد تا بتوانيد لااقل به قيمت شهرهايي مثل بانكوك بخريد ، چانه بزنيد و كوتاه نياييد.

مروري بر آب و هواي پوكت

پوكت كه بزرگ ترين جزيره تايلند است ، در سواحل شرقي درياي آندامان قرار دارد و بسيار سرسبز است و در 250 كيلومتري جنوب بانكوك واقع شده است ، يكي از خوش آب و هواترين نقاط جهان است كه هر شخصي در زندگي اش بايد لااقل يك بار به اين جزيره زيبا سفر كند و نيز يكي از دلايل توريستي بودن اين جزيره و اينكه پوكت در اين سال ها به يكي از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري دنيا تبديل شده ، آب و هواي خوب و سواحل زيباي اين جزيره مي باشد.

اگر ميخواهيد با تور پوكت سفر كنيد پيشنهاد ما مشاهده پكيج هاي سايت salamparvaz.com مي باشد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
همسفر یک وبلاگ تخصصی گردشگری است که می توانید با شهر ها و کشورهای توریستی آشنا شوید.
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 23
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 63
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 191
  • بازدید ماه : 362
  • بازدید سال : 2258
  • بازدید کلی : 70132
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی